«Երանի նրանց, ովքեր անբիծ ուղի են բռնել և ընթանում են Տիրոջ օրենքով» (Սաղմոս ՃԳԸ 165):
«Որովհետև ամոթ չեմ համարում ավետարանելը, քանի որ այն Աստծու զորությունն է ի փրկություն բոլոր հավատացյալների» (Հռոմ. Ա 16):
Աստծո խոսքն իմաստնացնում, մաքրագործում և լուսավորում է հոգիները: Ս. Հուստինիանոս Վկան իրավացիորեն է նկատել, որ «Աստծու խոսքն իր զորությամբ թափանցում է մեր հոգիների մեջ»: Սակայն հարց է առաջանում, թե ինչ պետք է անի մարդը, որպեսզի այդ խոսքը մշտարթուն պահի հենց իրեն՝ կյանքի վայրիվերումներում: Իհարկե, անառարկելի է, որ նախ և առաջ մարդու հոգին պետք է խաղաղ լինի: Հոգևոր ներդաշնակությունն ու խաղաղությունը քրիստոնյա մարդու կարևոր բանաձևն է, որով սկիզբ է դրվում այն իմաստությանը, որը զորացնում է մարդու միտքն ու կամքը, բարի գաղափարները: Շատերի մոտ հարցեր կառաջանան, թե ինչպե՞ս հասնել այդ ամենին՝ գումարո՞վ, թե՞ այլ ճանապարհներով: Գումարը ևս գայթակղություն է, որը մարդուն տանում է այն մտքին, որ այս կյանքում ամեն ինչ կարելի է ձեռք բերել հենց դրանով: Միանշանակ է, որ ոչ միշտ է մարդ իր երանելի ցանկություններին հասնում գումարով: Երբեք չպետք է մոռանանք Աստծո խոսքը, որն ամենաարժեքավորն է և մարդկային կյանքը պահում է հավասարության վրա:
Բովանդակ հասարակական կյանքի ընթացքում բոլոր խոտորումները՝ մարդկային և կրոնական, գալիս են փաստելու, որ ցայսօր և ընդմիշտ կարևոր է Սուրբ Գրքի իմացությունը և գործածումը կյանքում, որովհետև փրկության ճանապարհն անշեղ ուրվագծված է հենց Աստվածաշնչում: Չեմ վարանի ասել, որ Աստվածաշունչ ընթերցելը յուրաքանչյուր քրիստոնյայի սրբազան պարտականությունն է, և ինչո՞ւ երկմտել, երբ նրանով է մարդը լցվում և ապրում՝ հետևելով Տիրոջ խոսքին, այդպիսով նաև արժանանալով օրհնության պտուղի:
Մեր հավատացյալ բարեկամներից մեկը փաստում է, որ երկար տարիներ անհաջողությունների և դժվար ճանապարհների միջով անցնելուց հետո, երբ վերադարձավ հայրենիք, կյանքում առաջին անգամ Սուրբ Պատարագի մասնակցեց: Այդ օրը եկեղեցու բակում Աստվածաշունչ էին բաժանում, որից իրեն էլ բաժին հասավ: Պատմում է՝ մեկ ամիս նստել ու ընթերցել է, ավելին՝ նույն էջը մի քանի անգամ, որովհետև զգացել է, թե ինչքան է շեղվել ճշմարիտ ճանապարհից և հայտնվել մեղքերի հորձանուտում, լցվել ատելությամբ ու կյանքի հանդեպ բացասական տրամադրվածությամբ: Ընթերցածը գործնականում կիրառելը, իհարկե, դժվար էր, բայց ոչ անհնարին: Նա սկսեց սերտել Աստծո խոսքը, աստվածապաշտ և աստվածավախ մարդուն հատուկ ապրելակերպով` կարճ ժամանակում փոխվեց և աղոթքներով, պահքով, ողորմությամբ ու բարեպաշտությամբ լցրեց կյանքը՝ ամեն պահ փառք տալով Տիրոջը՝ կյանքը վերաիմաստավորելու, սրբազան ուղղով ընթանալու համար:
Արդարև, սա սոսկ պատմություն չէ, այլ՝ կարևորագույն փաստ մարդու կյանքից:
Աստծո խոսքն ուղիղ է և անշեղ: Նրանով է սկսվում իրական կյանքի ճանապարհը, որով քայլում է Աստծու արարածը:
Սուրբ Հովհաննես Ոսկեբերանը գտնում է, որ Աստվածաշունչ Մատյանի ընթերցանությունը մեծ շնորհ է, և նա իմաստնացնում է հոգին, միտքը երկինք հափշտակում, մարդուն մղում երախտագիտության առ Աստված, թույլ չի տալիս նրան հակվել չար բարքերի, ստիպում է միշտ մտքով հաստատվել երկնքում, դրդում մեզ գործել Տիրոջից հատուցում ստանալու ակնկալիքով և մեծ նախանձախնդրությամբ ձգտել առաքինության սխրանքների: Իսկ Սուրբ Գրիգոր Լուսավորիչն ասել է, որ «Մենք միշտ պետք է Ավետարանի խրատով դաստիարակվենք լուսավորվելու համար, որպեսզի ստանանք Կտակարաններում ամփոփված ճշմարտության Սուրբ Հոգու շնորհներից»:
Սրանք սոսկ խոսքեր չեն: Մենք պետք է դադարենք աստվածամերժ գրքեր ընթերցելուց, որտեղ այս կամ այն կերպ աղավաղվում է Տիրոջ խոսքը: Այլ անհրաժեշտ է կյանքին նոր ընթացք տալ՝ առաջնորդվելով Հին և Նոր Կտակարանների խրատներով: Պետք է հասկանալ մի բան, որ Կտակարանները հենց այնպես չեն գրվել: Նրանք մարդուն օգնելու, սրբազան ուղին մատնանշելու առաքելություն ունեն: Եվ ինչպես Սուրբ Բարսեղ Կեսարացին է հաստատել՝ ճշմարտությանը հասնելու ամենահուսալի շավիղը Ս. Գրքի ընթերցանությունն է, քանզի այնտեղից ենք իմանում, թե ինչ պետք է անել և ինչ չանել:
Մենք պետք է հասկանանք, որ Աստվածաշնչում վերացական ու ժամանակավրեպ տող չկա, և յուրաքանչյուրս պետք է ջանանք ճանաչելու Աստծո կամքը, նրա մատնանշած ճանապարհը, որով հնարավոր է գնալ և հասնել Աստծուն: Պողոս առաքյալն է ասել. «Աստծու շնչով գրված ամեն գիրք օգտակար է ուսուցանման, հանդիմանության, ուղղելու և արդարության մեջ խրատելու համար» (Բ Տիմ. Գ 16): Եվ ինչո՞ւ չդառնանք դեպի Տերը՝ աստվածահաճո կյանքով ապրելով և արարելով, մշտապես հետևելով տասնաբանյա պատվիրաններին, մասնակցելով Սուրբ Պատարագներին և ժամերգություններին, ամեն օր կարդալով Աստվածաշունչ՝ մշտապես լինելով աղոթքների մեջ:
Չպետք է մոռանանք, որ Աստվածաշնչում Աստծո խոսքն անվանվում է «հուր», «ճրագ», «սուսեր», «մուրճ», «սերմ» և «կյանքի խոսք»: Եվ այս ամենը գալիս են փաստելու, որ նախ հոգով, սրտով և մտքով քրիստոնյան պետք է ընդունի Տիրոջ խոսքը՝ դրանցով առաջնորդվելու և փրկության ճանապարհով ընթանալու համար, որովհետև Աստծու խոսքը «իբրև ճրագ է, որ լույս է տալիս մութ տեղում» (Բ Պետ. Ա 19) և այդ լույսով է լուսավորում մեր մոլորությունների խավարը:
Վովա ԱՐԶՈՒՄԱՆՅԱՆ